Češi milují nakupování ve slevových akcích

Podle údajů, které zveřejnila společnost Nielsen In-store promotions Europe na své tiskové konferenci 7. prosince 2017, roste v České republice neustále podíl rychloobrátkového zboží, které Češi nakupují v rámci slevových akcí. V obchodech s prodejní plochou nad 400 metrů čtverečních se prodá až 54 % rychloobrátkového zboží ve slevě, což Českou republiku řadí v rámci Evropy na druhou příčku za Slovensko, kde se ve slevě prodá ještě o 2 procenta zboží více, a před třetí Maďarsko, kde se ve slevách prodá 44 procent výrobků.

Zde si můžete prohlédnout výsledky průzkumu.

Pokud se tento výsledek srovná se západními zeměmi, podíl zboží nakoupeného ve slevových akcích je u nás výrazně vyšší. Například v Německu se ve slevových akcích prodá 21 procent produktů a ve Velké Británii 36 procent. Paradoxně se tak u nás ceny značkového zboží blíží díky slevám cenám privátních značek a poměrně často dokonce klesnou i pod jejich hodnotu, takže privátní značky tak přicházejí o svou největší konkurenční výhodu, kterou je právě jejich cena. Přesto jsou kategorie výrobků, kde mají výrobky privátních značek velmi výrazný tržní podíl. V potravinách jsou to například smetany (37 %), kuchyňské oleje (36 %) a v rámci segmentu drogerie se jedná dokonce až o 58 % kuchyňských utěrek a jen o jedno procento méně papírových kapesníčků, které nakoupíme právě s logy privátních značek.

Sazka zkoumala, kdo je podle Čechů bohatý

Společnost Sazka zopakovala po 8 letech průzkum, v němž zjišťovala, kdo je podle Čechů bohatý. A překvapivě si stejně jako v roce 2009 pořád myslíme, že bohatý člověk má minimální čistý měsíční příjem ve výši 50 000 korun, i když průměrná mzda se od minulého průzkumu zvýšila o více než 20 procent. Možná to souvisí i s faktem, že až dvě třetiny Čechů na průměrnou mzdu stále ještě nedosáhnou. Výše průměrné mzdy přesáhla ve 3. čtvrtletí letošního roku částku 29 000 Kč (přesně 29 050 Kč), takže padesátitisícový čistý příjem představuje více než dvojnásobek průměrné hrubé mzdy.

Pokud odlišně přistupují k bohatství ženy a muži. Zatímco pro ženy bohatství spočívá kromě peněz také v dobrém zdraví, lásce a rodině, pro muže je symbolem skutečného bohatství možnost svobodně se rozhodovat, pocit moci a také nebýt nucen každodenně pracovat. Za skutečně bohatého člověka považují Češi člověka, jehož majetek má hodnotu alespoň deset milionů korun.

Podle Kristiny Hanušové z agentury GfK Czech, která průzkum pro Sazku na vzorku 1000 osob ve věku 18 až 65 let provedla, chápou Češi pojem majetek jako zajištěné bydlení, tedy vlastnictví nemovitostí, ale také auto, zlato či šperky a dostatek peněz pro plnění svých snů, na cestování a koníčky.

Sedmdesát procent Čechů by chtělo být bohatí, přičemž více by si to přáli muži než ženy a nejvíce o tom sní nezadaní lidé z větších měst ve věku pod 30 let. Jen dvě procenta lidí se za bohaté skutečně považuje a nejčastěji je jim 50 až 65 let a bydlí v hlavním městě.

V anonymním dotazování zjišťovala Sazka také informace o skutečných výhercích milionových částek ve svých loteriích. A jak vypadá nejčastější profil milionáře, který vyhrál? Je to ženatý muž v produktivním věku, který má dvě děti. Skoro 50 % výherců sází minimálně dvakrát měsíčně a dokonce celých 36 % výherců sází v každém slosování. Skoro 60 % výherců milionové či vyšší výhry si pořídí nové bydlení, kolem 30 % výherců si koupí nové auto a 25 % odjede poprvé na dovolenou do zahraničí. 15 % výherců přispěje na charitu, ale jen 4 % z nich přestanou úplně pracovat. Na rozdíl od zahraničí, kde se z výherců často stávají veřejně známé osoby, Češi své výhry spíše tají. Někdy se nesvěří ani svým životním partnerům.

Leave a Reply

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *